Egyéb kategória

Egy ingatlanközvetítő napja

Sok sztereotípia él egy ingatlanközvetítővel kapcsolatban, az egyik ilyen, hogy csak
lefényképezi az ingatlant, majd bemutatja azt 1-2 érdeklődőnek, végül hátradőlve számolja a
jutalékot.
Ez koránt sincs így, rengeteg munka van 1-1 eladásban, ami természetesen a háttérben
zajlik. Valójában az ingaltanközvetítő vezényeli le és kíséri végig egy ingatlan
megvételének/eladásának teljesen folyamatát.

Ez az a szakma, ahol ugyan nincs két egyforma nap, kollégánk elmeséli hogy zajlik egy átlagos
munkanapja:

A hétfő reggeli meeting szent és sérthetetlen a City Cartel Balaton életében. Nálunk
rendszeresek a heti meetingek, melyek kb. fél-1 óra hosszúak. Minden értékesítő beszámol
az előző héten vele történtekről: ilyenkor osztjuk meg egymással milyen új ingatlanok
kerültek a portfóliónkba, milyen fontos kereső ügyfelekkel találkoztunk, és milyen igényeik
vannak, majd végül a munkánkkal szoros összefüggésben lévő legfrissebb híreket,
változásokat beszéljük át, vagy az esetlegesen a felmerülő problémákat.

Ezután következik az adminisztratív feladatok ellátása. Az irodában töltött ügyeleti időmben
szoktam átnézni a portfóliómat, a kereső ügyfeleimet, melyek mind egy adatbázisban
találhatóak. Átnézem a kollégáim friss ingatlanfelvételeit is, hiszen elengedhetetlen a
munkánkhoz, hogy ne csak a saját, hanem az iroda teljes ingaltanadatbázisát ismerjük. Az új
ingatlanfelvételeket is ilyenkor szoktam feltölteni, illetve rendszerezni a dokumentumokat.

Azt valljuk, hogy kiemelt figyelmet kell fordítani az ügyfélkapcsolatok ápolására, így nagyon
fontos napi feladat a meglévő ügyfelekről telefonon, e-mailben érdeklődni, és folyamatosan
tájékoztatni őket az ingatlanpiaci változásokról.

Végül találkozókat szervezek, amiket aztán egyeztetek a kollégáimmal és az
ingatlanbemutatás esetén a tulajdonosokkal is. Ez sokszor kemény logisztikát igényel, egy
érdeklődővel több ingatlant is érdemes megnézni, ilyenkor nem csak a vásárló
időbeosztásához igazodom, hanem a kollégáim és a tulajdonosok napirendjéhez is. Ugyanis
nem csak a saját ingatlanállományomban lévőket mutatom meg, hanem a kollégáimét is –
ilyenkor természetesen ők is jelen vannak.

Ezután történik a terepmunka. A korábban egyeztetett ingatlanokat bemutatom, ezután
átbeszéljük a vevőkkel a látottakat. Ezt azért is szeretem, mert még egyszer leszűrhetem a
vevők igényeit. Az általuk elmondottak alapján pontosíthatom a keresési paramétereket,
hiszen nem akármilyen vásárlásra készülnek, az álomotthonukat keressük.

A nap végén telefonon még egyszer konzultálunk az iroda tulajdonosával is. Ilyenkor csak
röviden elmesélem, mi történt aznap – ha kell, tanácsokkal, ötletekkel lát el.

Ez egy nagyon rugalmas munka, rugalmas időbeosztással. Van, amikor az irodai és a
terepmunka felcserélődik, de a munkanapjaim elengedhetetlen része mindkettő elvégzése.