Az utóbbi időben sokat javult a hazai ingatlanosok megítélése, amiért (őszintén szólva) meg is
dolgoztak a jó, minőségi szolgáltatást nyújtó ingatlanirodák. Azonban arról kevés szó esik,
hogy mi különbözteti meg a profi szakembert a kontároktól.
Az ingatlanértékesítői szakma legnagyobb ellensége az alacsony minőséget képviselő
„kollegáknak” köszönhető. A rendkívül káros és felületes munkavégzésüknek köszönhetően
szerencsére nem is képesek sokáig életben maradni a mai ingatlanpiacon.
Egy profi és egy amatőr ingatlanos közti különbség könnyen megállapítható, az értékesítési
folyamat során felszínre fog kerülni a hozzá nem értésük. Nem könnyű jónak lenni, de sokan
meg sem próbálják.
Mi különbözteti meg a jó szakembert az amatőröktől?
A rövid válaszunk az, hogy minden. 🙂
Egy profi szakember már az első találkozáskor részletesen tájékoztatja a hazai piacról az
eladót, részletesen átbeszélik a lakás minden apró tulajdonságát, majd az eladó véleményét és
a jelenlegi piaci helyzetet is figyelembe véve közösen megállapítják az árat.
Alapvető fontosságú tényező az ügyfélszűrés, a hirdetésfelületek elérése, a csapatmunka, a
rendelkezésre állás akár hétvégén is, a pontosság, tájékozottság, precizitás és az ügyfelek
folyamatos és részletes informálása.
Az ingatlan fotózása külön fejezet. Az első, amivel az érdeklődők találkoznak, az a fényképes
hirdetés. Az első dolog, ami felkeltheti valaki figyelmét az egy jól sikerült kezdőkép. A profi
tudja milyen napszakban, milyen szögből érdemes fényképezni, annak érdekében, hogy
kiemelhessük az ingatlan pozitívumait.
Az amatőröket általában semmilyen kötelezettég nem terhel, mint vállalkozókat, hiszen ez a
legtöbb esetben nem is hivatalos formában történik. Nincs franchise partneri szerződés, nincs
irodafenntartási díj, kizárólag az ingyenes hirdetési felületeken vannak jelen. Ebből kifolyólag
számlát sem tudnak kiállítani jutalékukról az eladó részére, ami egy későbbi hatósági
adategyeztetés vagy ellenőrzés során csúnyán visszaüthet. Nem az a jó ingatlanos, aki a
legolcsóbb.
Mi azt valljuk, hogy szakmai teljesítménnyel és eredményekkel kell az ügyfelek bizalmát
elnyerni.