A mostani időben igazán megéri magyar vállalkozást vezetni. Az emberek szerint már nem a multinacionális cégek jelentik a munka csúcsát. és előszeretettel keresnek helyet maguknak inkább kimondottan magyar cégeknél.

Pont emiatt érdekes, hogy a magyar cégek mennyire sikeresek, és mi a titkuk. Jelenleg az ingatlanszakma szárnyal. Viszont, ahogy lenni is szokott, ezen a területen is akad olyan vállalat, amely kiemelkedik a többi közül. Mi az igazi siker titkára vagyunk kíváncsiak, ezért kérdeztük meg Makarész Andrást, a City Cartel kirendeltség vezetőjét és tulajdonosát, hogy ő mit csinál máshogy, mint a piac többi résztvevője.

Makarész András

Makarész András

András, mióta vagy benne az ingatlanbusinessben?

2011 óta foglalkozom ingatlanokkal, első saját irodámat 2012-ben nyitottam Siófokon, majd szépen lassan lépkedtem felfelé és pár évre rá Balatonlellén és manapság már Fonyódon is rendelkezem irodával. Nem volt egyszerű az átállás, mivel a vendéglátásból jöttem, kellett idő, hogy aklimatizálódni tudjak az ingatlanpiacon, de panaszra nincs okom, mert véleményem szerint viszonylag gyorsan el tudtam sajátítani a szakma csínját-bínját.

Értem, tehát ez a tapasztalat úgy érzed elengedhetetlen a sikerhez?

Úgy gondolom, egy sikeres ember mögött rengeteg munka és kitartás kell hogy legyen. Ezek nélkül nagyon nehéz előretörni.

És még mi az, ami szükséges ahhoz, hogy így kiemelkedjetek a konkurenciából?

Sohasem foglalkozunk a konkurenciával. Vannak és lesznek mindig! Pont ez az ami megkülönböztet minket tőlük. Elfogadjuk a sikereiket a gondolataikat. MI csak magunkra figyelünk és a saját eszménket követjük. Nálunk a minőség mindig elsőbbséget élvez a mennyiséggel szemben. Véleményem szerint a legfontosabb, hogy egy olyan csapategységet tudjunk alkotni ami nemcsak a munkában de a magánéletben is fontos lehet. Nagyon büszke vagyok mindegyik kollégámra, mert tudnak és akarnak együtt csapatként dolgozni. Kellett idő, hogy egy ilyen jó kollektíva ki tudjon alakulni, de sikerült!

Miben rejlik a City Cartel egyedisége?

Egyediség? Az imént elmondottakon kívül más szisztémában, rendszerben értékesítünk és dolgozunk. Erről részletesebben most nem is beszélnék, de a számok úgy gondolom minket igazolnak. Országos szinten évről évre a Balaton parti irodáink a legeredményesebbek. Ez hatalmas büszkeséggel tölt el.

Összegezve, amit elmondtál a tudáson, és a tapasztalaton kívül a motiváció az, amiben ti megelőzitek a vetélytársakat?

Igen, ezt nagyon jól látod! Sokan nem szeretnek erről beszélni és kicsit kellemetlennek is érzik, de én mindig elmondtam, hogy értékesítésben motiválni az anyagiakkal lehet a legjobban! Ez nem kellemetlen, ez nem szégyen, ezek a puszta tények! Nálunk magasabb jutalékot – az én jelenlegi információim szerint – egyik irodában sem visznek haza az értékesítők. Az előrelépési lehetőségeink szintén egyediek! Egyszóval igen motiválni tudni kell hogyan és gyümölcsözni fog az üzlet. Mert ha valaki sokat és jól dolgozik akkor eredményes lesz, ebből kifolyólag feljebb és feljebb jut, ami jó az értékesítőnek és jó az irodának is!

Milyen céljaitok vannak az idei évre? Lehet überelni a 2018-as év eredményeit?

Célok mindig vannak és lesznek is. Mindent lehet überelni csak akarni kell. Mi soha nem elégszünk meg az aktuális állapottal, mindig többet és többre vágyunk. Ez nem telhetetlenség, puszta eltökéltség és vágyni akarás, a jobbra, a szebbre, a többre! 2019-ben szeretnénk legalább ugyanazt hozni mint az előző években, eredményes irodák, jó hangulat, boldog és kiegyensúlyozott értékesítők, és minél több sikeres üzlet!

Végezetül mi az életmottód? És mi az a mondat, amelyért a leghálásabb vagy, hogy hallottad?

Nem szeretem az elcsépelt mondatokat és nem szeretek senkit sem másolni, utánozni, mert az nem én nem mi lennénk! Azonban van egy mondat ami a saját mottóm és ami meghatározza a sikereinket: „Nálunk minden nap hétfő!”

Köszönjük szépen András a válaszokat. Úgy gondolom, hogy nem csak az ingatlanszakma képviselői, de mi magunk is sokat tanulhatunk a válaszaidból. Kívánjuk, hogy a 2019-es évben folytatódjon a sikertörténeted, és a vállalatodé is.